Szkoła psychoterapii

Szkoła psychoterapii integratywnej
Program ma za zadanie wyposażyć w wiedzę teoretyczną i umiejętności potrzebne do pracy, a także stworzyć warunki do rozwoju osobistego osobom, które chcą profesjonalnie zajmować się pomaganiem.
Przygotowuje do pracy w podejściu integracyjnym, które rozumiemy jako:
INTEGRATYWOŚĆ
Wierzymy, że w profesjonalnym pomaganiu, kluczowe znaczenie ma osobowość i dobre przygotowanie merytoryczne terapeuty, dlatego zapewniamy 972 godzin wykładów i seminariów oraz warsztatów i treningów psychologicznych. Szczególnie podczas pierwszego i drugiego roku nauki stanowiących bazę teoretyczną do rozumienia osobowości człowieka, podstawowych zagadnień psychopatologii oraz podstaw diagnozy i leczenia różnych typów pacjentów, w różnorodnych podejściach terapeutycznych: psychodynamicznym, systemowym, humanistyczno- egzystencjalnym i behawioralnym.
Rozwój osobisty i indywidualna dojrzałość terapeuty determinują możliwe postępy w procesie terapeutycznym. Dlatego podczas całego cyklu szkoleniowego zapewniamy dwa treningi interpersonalne oraz ponad 100 godzin psychoterapii grupowej umożliwiającej uczestnikom przyjrzenie się własnym zasobom i ograniczeniom w kontakcie z innymi ludźmi. Wiemy, że zmiana w psychoterapii może być inicjowana za pomocą różnych narzędzi, którymi posługuje się terapeuta pod warunkiem, że stanowią one adekwatną odpowiedź na problemy pacjenta i są stosowane we właściwych momentach procesu psychoterapeutycznego. W związku z tym zapewniamy szereg warsztatów pozywających zapoznać się ze sposobem rozumienia psychopatologii oraz z charakterystycznymi narzędziami psychoterapeutycznymi stosowanymi w danym podejściu.
Cele i podstawowe założenia programu.
Program ma za zadanie wyposażyć w wiedzę teoretyczną i umiejętności potrzebne do pracy a także stworzyć warunki do rozwoju osobistego osobom, które chcą profesjonalnie zajmować się pomaganiem.
Przygotowuje do pracy w podejściu integracyjnym , które rozumiemy jako: INTEGRATYWOŚĆ
Wierzymy, że w profesjonalnym pomagania kluczowe znaczenie ma osobowość i dobre przygotowanie merytoryczne terapeuty. Dlatego zapewniamy 972 godziny wykładów i seminariów oraz warsztatów i treningów psychologicznych. Szczególnie podczas pierwszego i drugiego roku nauki stanowiących bazę teoretyczną do rozumienia osobowości człowieka, podstawowych zagadnień psychopatologii oraz podstaw diagnozy i leczenia różnych typów pacjentów, w różnorodnych podejściach terapeutycznych psychodynamicznym, systemowym, humanistyczna- egzystencjalnym i behawioralnym.
Rozwój osobisty i indywidualna dojrzałość terapeuty determinują możliwe postępy w procesie terapeutycznym. Dlatego podczas całego cyklu szkoleniowego zapewniamy dwa treningi interpersonalne oraz ponad 100 godzin psychoterapii grupowej umożlwiającej uczestnikom przyjrzenie się
własnym zasobom i ograniczeniom w kontakcie z innymi ludźmi. Wiemy, że zmiana w psychoterapii może być inicjowana za pomocą różnych narzędzi
którymi posługuje się terapeuta pod warunkiem, że stanowią one adekwatną odpowiedź na problemy pacjenta i są stosowane we właściwych momentach procesu psychoterapeutycznego. Dlatego zapewniamy szereg warsztatów pozywających zapoznać się ze sposobem rozumienia psychopatologii i oraz z charakterystycznymi narzędziami psychoterapeutycznymi stosowanymi w danym podejściu.
Wiedza, umiejętności, rozwój osobisty terapeuty.
Biorąc udział w naszym programie dowiesz się:
- jak funkcjonuje osobowość i jak dochodzi do powstawania zaburzeń w jej funkcjonowaniu.
- jakie są podstawowe założenia dotyczące funkcjonowania osobowości, podstaw psychopatologii i sposoby pracy z nimi w poszczególnych podejściach.
- jak rozumieć i pracować z lękiem, mechanizmami obronnymi i objawami które prezentuje pacjent, tak, by mu skutecznie pomagać.
- jak radzić sobie z problemami i dylematami etycznymi, jakich doświadcza terapeuta.
Dzięki udziałowi w tym programie zdobędziesz umiejętności:
- posługiwania się narzędziami stosowanymi w procesie terapeutycznym począwszy od narzędzi służących budowaniu relacji i kontaktowi, poprzez słuchanie, parafrazowanie, zadawanie pytań, po konkretne narzędzia wprowadzania zmiany takie jak konfrontowanie czy interpretowanie.
- prowadzenia diagnozy w oparciu o obserwację pacjenta i wywiad.
- konsultowania pacjentów i przygotowywania się do pracy terapeutycznej z nimi.
- stosowania narzędzi pracy terapeutycznej swoistej dla poszczególnych podejść (Gestalt, Praca z ciałem, Intensywna Krótkoterminowa Psychoterapia Psychodynamiczna).
Rozwój osobisty:
- Program zapewnia terapeutom wszechstronne warunki do rozwoju osobistego. Podczas terapii grupowej i treningów interpersonalnych możesz uczyć się konfrontować z własnymi zasobami i ograniczeniami w kontakcie z ludźmi. Regularna praca grupowa oraz uczestnictwo w grupie superwizyjnej umożliwiają zwiększenie samoświadomości psychoterapeuty i pracę nad własnymi trudnościami, które mogłyby zaburzać proces teraputyczny.
Organizacja szkolenia
Szkolenie zorganizowane jest jako czteroletni cykl zajęć obejmujący: wykłady, seminaria, warsztaty, superwizje i treningi oraz psychoterapię grupową.
Podczas pierwszego roku zajęć uczestnicy zapoznają się z podstawami zaburzeń osobowości, biologicznymi podstawami zachowań oraz podstawowymi umiejętnościami pomagania a także będą brali udział w treningach interpersonalnych i terapii grupowej.
Podczas drugiego roku zajęć odbywać się będą warsztaty prezentujące poszczególne podejścia i metody pracy charakterystyczne dla nich.
W trzecim roku zajęć poruszane będą szczegółowe zagadnienia dotyczące pracy z pacjentami o różnych typach trudności.
W czwartym roku kładziemy szczególny nacisk na integrowanie wiedzy i doświadczeń, a także na superwizje pracy terapeutycznej.
Całościowy 4 letni program składa się z 10 zjazdów rocznie, każdy po ok. 28 godzin dydaktycznych.
Zjazdy odbywają się w piątek 14.00- 20.00, sobota 9.00-18.00, niedziela 9.00-15.30
Rekrutacja uzupełniająca na edycję zimową 2025 trwa – decyduje kolejność zgłoszeń.
Całkowity koszt liczony na rok szkolenia to 19 500 zł
Płatne w comiesięcznych ratach (10 rat po 1950 zł) lub w całości ze zniżką 17 850 – płatne najpóźniej dzień przed pierwszym zjazdem.
Warunkiem rozpoczęcia kursu jest wpłata 1000 zł bezzwrotnego wpisowego w wysokości 1000 zł podanym przez organizatorów 7 dniowym terminie po akceptacji dokumentów umowy oraz zadatek w wysokości 2000 zł najpóźniej tydzień przed pierwszym zjazdem.
Ze względu na bardzo duże zainteresowanie udziałem w naszej Szkole Psychoterapii Integratywnej oraz miejscami wolnymi, które pozostały po podstawowym etapie rekrutacji, postanowiliśmy uruchomić rekrutację uzupełniającą na I rok 4 letniego kursu w edycji zimowej 2024.
Rozpoczęcie kursu zaczynającego się od zjazdu terapii własnej planowane jest w na styczeń 2025.
Po zebraniu się wystarczającej liczby kandydatów, rekrutacja zostanie zamknięta.
Decyduje kolejność zgłoszeń.
By przystąpić do rekrutacji należy przesłać na adres mailowy formularz zgłoszeniowy wraz ze skanami następujących dokumentów:
- CV
2. List motywacyjny – krotki opis dlaczego chcę zostać psychoterapeutą wraz z uzasadnieniem dlaczego wybór padł na podejście integratywne.
3. Dyplom ukończenia studiów wyższych lub zaświadczenia z uczelni o nauce na ostatnim roku. 4. Formularz zgłoszeniowy do pobrania ze strony. Zgłoszenia aplikacji do szkoły przyjmujemy mailowo biuro@silva-rerum.pl.
Opłata rekrutacyjna w wysokości 200 zł będzie wymagana w momencie akceptacji
przesłanych dokumentów. Kandydat zostanie o tym poinformowany drogą mailową.
Serdecznie zapraszamy!
Nasz zespół

mgr Sylwia Wojtysiak
dyrektor Centrum, kierownik działu psychoterapii dzieci i młodzieży dyrektor Szkoły Psychoterapii Integratywnej, wykładowca
Superwizorka, certyfikowana psychoterapeutka, seksuolożka i edukatorka seksualna, pedagożka, specjalistka psychoterapii uzależnień, specjalistka w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży i rodzin. Superwizorka-aplikantka uzależnień.
Metodyczka nauczania, superwizorka placówek oświatowych, trenerka i wykładowczyni.
Prezeska Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej. Przewodnicząca sekcji psychoterapii dzieci i młodzieży Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej, delegatka z ramienia PTPI w European Association for Psychotherapy oraz European Association for Integrative Psychotherapy. Autorka psychokinoterapii – terapeutycznej metody pracy z filmem w ramach Psychoterapeutycznego Klubu Filmowego ®

mgr Justyna Owczarek Skoneczna
kierownik ds organizacyjnych, wykładowca

mgr Agnieszka Lorek-Groniewska
superwizorka psychoterapii, psychoterapeutka, wykładowca, opiekun studentów, superwizorka szkoleniowa
PUBLIKACJE
Brzóska, E., A. Lorek-Groniewska, Orlecka, N., (2020). Mutyzm wybiórczy. W: Zaburzenia psychicznie dzieci i młodzieży pod red B. Remberk, PZWL
Teczka pracy psychologa i psychoterapeuty, aktualizacja marzec 2022, Forum Media Polska:
· Uzależnienie emocjonalne (od partnera – terapia par)
· Schizofrenia dzieci i młodzieży
Czasopisma popularno-naukowe
Charaktery nr 2 (2022), Jak towarzyszyć dziecku w dorastaniu, Forum Media Polska
Charaktery nr 4 (2022), Matki w sile wieku, Forum Media Polska

Robert Adamczyk
Psychoterapeuta, superwizor szkoleniowy
Certyfikowany psychoterapeuta systemowy (WTTS), superwizor aplikant (WTTS), certyfikowany specjalista ds. psychotraumatologii (DeGPT). W swojej pracy, zarówno psychoterapeuty jak i superwizora, integruje rożne podejścia psychoterapeutyczne, w szczególności psychoterapię systemową, podejście narracyjne, psychoterapię zorientowaną na ciało wg. modelu Julianne Appel-Opper, terapię Gestalt.
Obszary jego zawodowych zainteresowań obejmują: psychoterapię dzieci i młodzieży, wykorzystanie zabawy w procesie psychoterapii, psychoterapię zorientowana na ciało, pracę z klientami GSRD (ang. gender, sexual and relationship diversity), pracę psychoterapeutyczną w obszarze tramy, szczególnie z dorosłymi osobami z doświadczeniem przemocy seksualnej w dzieciństwie.

mgr Aleksandra Andruszczak-Zin
Psychoterapeutka, wykładowca
ukończyła 5-letnie studia psychologiczne a także 4-letnią gestaltowską szkołę psychoterapeutyczną w Instytucie Terapii Gestalt oraz 2,5-letnią gestaltowską Szkołę Terapii Rodzin organizowaną przez włoski Instytut Terapii Gestalt Kairos. Szkoliła się z psychoterapii dzieci i młodzieży u Felicii Carroll i Jona Blenda. Obecnie jest w trakcie szkolenia superwizorskiego.
Ma doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze ochrony zdrowia i edukacji, jak i sądownictwie oraz organizacjach pozarządowych. Prowadziła zajęcia dla prokuratorów z psychologii zeznań świadków jak i uczyła przyszłą kadrę stołecznych żłobków w zakresie psychologii rozwojowej człowieka.
Od kilku lat jest viceprezeską Fundacji Od Nowa- Centrum Wsparcia w Sytuacji Rozstania, która powstała na bazie doświadczeń wspierania rodzin, gdzie zaginęło dziecko w wyniku tzw. porwania rodzicielskiego. Pełni funkcję przewodniczącej Komisji Deontologicznej w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Gestalt. Obecnie prowadzi swoją prywatną praktykę psychoterapeutyczną w Warszawie.

mgr Agnieszka Breifkopf
Psychoterapeutka, wykładowca
Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, zrzeszonego w Międzynarodowym Towarzystwie Psychoanalitycznym (IPA) oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Od wielu lat uczestniczę w seminariach superwizyjnych, prowadzonych przez superwizorów szkoleniowych Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej oraz Polskiego Towarzystwa Analitycznego.
W 1999 r ukończyłam 2–letnie studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim: Pomoc psychologiczna rodzinie i dziecku. Posiadam uprawnienia mediatora sądowego. Jestem absolwentką (2005 r) rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne 4-letniej Szkoły Psychoterapii przy Ośrodku Pomocy i Edukacji Psychologicznej INTRA w Warszawie. W 2018 r ukończyłam 4-letnią Szkołę Psychoterapii Psychoanalitycznej przy Polskim Towarzystwie Psychoterapii Psychoanalitycznej.
Z młodzieżą i dorosłymi pracuję od 2000 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywałam między innymi pracując w Domu Dziecka (wychowawca oraz członek zespołu adopcyjnego), podczas 2-letniego stażu jako terapeuta grupowy i indywidualny w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, pracując w Centrum Pomocy Rodzinie, a także w Zespole Pomocy Psychoterapeutycznej w Warszawie.
Od 2005 r. prowadzę psychoterapię indywidulną młodzieży i dorosłych oraz par i rodzin w prywatnym gabinecie. Pracuję metodą psychoanalityczną. Swoją pracę poddaję systematyczniej superwizji.

mgr Aleksandra Skwara
psycholog, psychoterapeuta, wykładowca
Absolwentka pięcioletniego całościowego kursu psychoterapii organizowanego przez Fundację KONTEKST na Rzecz Rozwoju Psychoterapii i Terapii Rodzin pod kierownictwem naukowym prof. dr hab. Barbara Józefik. W Laboratorium Psychoedukacji skończyła Szkołę Psychoterapii Par i Rodzin oraz szkolenie z zakresu Terapii Par Skoncentrowanej na Emocjach (EFT – Emotionally Focused Therapy for Couples). Pracuje z pacjentami indywidualnymi oraz parami.
Wykładowca akademicki, prowadzi zajęcia między innymi na podyplomowych studiach „Fotografia w terapii i rozwoju osobistym” w Akademii Górnośląskiej w Katowicach.

mgr Iwona Centka
Psychoterapeutka, wykładowca

mgr Małgorzata Kozak
Wykładowca
Psychoterapeutka z dyplomem Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego po czteroletnim szkoleniu. Tytuł magistra psychologii (specjalność – psychologia kliniczna) zdobyła na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Posiada certyfikat specjalisty
psychoterapii uzależnień. Ukończyła Podyplomowe Studium Pomocy Psychologicznej w Dziedzinie Seksuologii kierowane przez prof. Marię Beisert. Jest członkinią Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychodynamicznej.
Specjalizuje się w psychoterapii osób dorosłych z zaburzeniami osobowości, zaburzeniami nerwicowymi oraz zaburzeniami nastroju. Zajmuje się również leczeniem uzależnień.
Prowadzi Ośrodek Psychoterapii Krauthofera 35. Pracuje również w Gabinetach Lekarskich „Medicor” w Poznaniu. Współpracowała z Uniwersytetem im. Adama Mickiewicza w Poznaniu prowadząc staże terenowe dla studentów.

Jarosław Greser
Prawnik

Joanna Goździkiewicz – Łappo
psychoterapeutka integratywna, psycholożka
Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu i Polskiego Instytutu Psychoterapii Integratywnej w Krakowie. Uczestniczka wielu szkoleń integratywnego podejścia w psychoterapii a także szkoleń i warsztatów
w podejściu psychoanalitycznym, eriksonowskim i analizy transakcyjnej.
W swojej pracy wykorzystuje również transgeneracyjne rozumienie problemów. Posiada doświadczenie pracy w obszarach pomocy społecznej, paliatywnej i edukacji.
Od 2007 współtworzy ośrodek psychoterapii Strefa Poznania prowadząc psychoterapie indywidualną, terapię par, grupy terapeutyczne i warsztaty rozwojowe dla branży medycznej. Członek Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej, Przewodnicząca Komisji
d.s. Odpowiedzialności Społecznej i Humanitaryzmu.

Dr Marta Kotarba
analityczka jungowska, certyfikowana psychoterapeutka analityczna, filozofka, pedagożka, a także aktywistka społeczna, wspierająca osoby przewlekle chore.
W psychoterapii interesuje ją szczególnie funkcja doświadczeń granicznych w rozwoju osobistym, kwestia zdrowia psychicznego osób chorujących przewlekle somatycznie, a także koncepcja strukturalnych form kobiecej psychiki autorstwa Toni Wolff i jej współczesne odczytanie.
Warsztat swojej pracy psychoanalitycznej poszerza o aspekty związane z psychoneuroimmunologią. Jest zaangażowana w inicjatywy krajowe oraz międzynarodowe, nastawione na wspomaganie zdrowia psychicznego dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Koordynowała kampanie społeczne m. in. Reumatyzm Ma Młodą Twarz czy Krok Naprzód (program psycho-edukacyjny dla osób cierpiących na zapalne choroby tkanki łącznej). Uczestniczy także w licznych projektach badawczo-wdrożeniowych. Obecnie pełni funkcję metodyka w projekcie Prosta Edukacja, którego celem jest wprowadzenie do praktyki edukacyjnej multisensorycznych programów opartych na neuropsychologicznej metodzie stymulacji uwagi osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Należy do Stowarzyszenia Analityków Jungowskich (SAJ) oraz Polskiego Towarzystwa Psychologii Analitycznej (PTPA). Poza gabinetem, z zamiłowania, pracuje w Społecznej Szkole Podstawowej nr 26, gdzie naucza etyki z elementami filozofii, WDŻ oraz wspiera zespół psychologiczno-pedagogiczny.

Mgr Magdalena Smoczyńska
Jest superwizorką w nurcie Gestalt oraz psychoterapeutką Gestalt certyfikowaną przez Polskie Towarzystwo Towarzystwo Psychoterapii Gestalt PTPG oraz przez Europejskie Stowarzyszenie Psychoterapii Gestalt EAGT. Jest członkiem PTPG, EAGT oraz Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej PTPI.
Specjalizuje się w pracy z młodzieżą, dorosłymi oraz parami w oparciu o Gestaltowską teorię pola i teorię self. W swoje gestaltowskie spojrzenie na pracę z klientami/pacjentami włącza również spojrzenie systemowe i narracyjne.
Prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną od 2014 roku, współpracuje z Instytutem Treningu i Edukacji Gestalt jako zewnętrzny superwizor szkoleniowy oraz prowadzi zajęcia dotyczące teorii Gestalt w Szkole Psychoterapii Integratywnej Silva Rerum.
Pracuje w języku polskim i angielskim.
Poza psychoterapią jest miłośniczką kotów, chodzenia po górach i porannego biegania.

Marcin Flak
Jestem psychologiem, psychoterapeutą oraz specjalistą psychoterapii dzieci i młodzieży. Ukończyłem szkolenie psychoterapeutyczne w Laboratorium Psychoedukacji, rekomendowane przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne, a także szkolenie z psychoterapii dzieci i młodzieży przy Ośrodku Regeneracja, współtworzonym przez Laboratorium Psychoedukacji. Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Sekcji Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz posiadam certyfikat Europejskiego Towarzystwa Psychoterapeutycznego. Należę do Polskiego Stowarzyszenia Zdrowia Psychicznego Niemowląt, a także mam certyfikat psychoterapeuty w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Integratywnej.
Pracowałem jako psycholog i psychoterapeuta na Oddziałach Psychiatrycznych w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii oraz w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Nadzorowałem pracę merytoryczną w Poradni Zdrowia Psychicznego, w Poradni Psychologicznej oraz w Oddziale Dziennym Rehabilitacyjnym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży w szpitalu w Warszawie.
Obecnie pracuję na I i II poziomie referencyjnym w psychiatrii dzieci i młodzieży w Lesznie, a także pełnię funkcję merytorycznego nadzorcy Ośrodka Środowiskowej Pomocy Psychologicznej i Psychoterapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży w Lesznie. Zawsze działam pod stałą superwizją, dbając o najwyższy poziom swojej pracy, aby każdego dnia skutecznie wspierać rozwój emocjonalny i psychiczny moich pacjentów.

Beata Faliszewska-Woźniak
Certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej i Coach International Coaching Community, socjoterapeutka. Specjalistka w zakresie dramy i pracy z ciałem, autorka programu psychoprofilaktyki „Teatr Ruch” z wykorzystaniem elementów pantomimy. Trenerka z ponad 20 letnim doświadczeniem w zakresie umiejętności intra i interpersonalnych.
Od 2020 roku współautorka cyklicznego programu na kanale YouTube „Para na kozetce”, wspierającego relacje w związkach. Posiada 10-letnie doświadczenie jako wykładowca na uczelniach wyższych. Jest współautorką badań naukowych i autorką publikacji m.in. w czasopismach „Żyjmy Razem” i „Nowe Horyzonty Edukacji”.
Od 14 lat prowadzi w ramach Pracowni Wspierania Rozwoju Osobistego i Społecznego autorskie warsztaty rozwoju osobistego w Polsce i Szkocji m.in. „Akademia Życiowego Lidera”, „Projekt JA”, „POZA SCHEMATY” oraz warsztaty dla par „ Przepis na miłość”, „Związki miłosne”.
W swojej pracy integruje podejście psychoanalityczne, humanistyczne, systemowe i pracę z ciałem. Prowadzi terapię indywidualną, terapię par oraz procesy grupowe. Swój warsztat zawodowy rozwija poprzez regularne szkolenia oraz praktykowanie Jin Shin Jyutsu, Mindfulness i leczniczy Qigong.
W pracy jak i w życiu poszukuje balansu pomiędzy zaangażowaniem i obowiązkiem, a sztuką wypoczynku i relaksu. To ostatnie jest przedmiotem jej pracy głównie z kobietami w prowadzonych grupach rozwojowych z wykorzystaniem autorskiego narzędzia „XII pokoi”.
W związku z procesem starzenia się społeczeństwa jest zaangażowana w rozwój koncepcji positive aging – szkoły duchowej młodości na każdym etapie życia.

Jan Świerszcz
Certyfikowany psychoterapeuta humanistyczno doświadczeniowy, (PTIPDiES INTRA), akredytowany terapeuta ze specjalizacją pracy z osobami zróżnicowanymi płciowo, seksualnie i relacyjnie (Pink Therapy London). Ukończył 5-letnie studia psychologiczne, 4-letnią szkołę psychoterapii humanistyczno-doświadczeniowej, 2-letnią szkołę pracy terapeutycznej z osobami ze społeczności LGBTQIA+, w relacjach BDSM/kink i niemonogamicznych.
W swojej pracy integruje podejścia doświadczeniowe: psychoterapię skoncentrowaną na osobie, Gestalt, psychoterapię skoncentrowaną na emocjach, terapię koherencji. Specjalizuje się w pracy z ludzką seksualnością, grupami mniejszościowymi zagrożonymi stygmatyzacją i wykluczeniem społecznym. W działalności edukacyjnej i szkoleniowej stara się queerować psychoterapię, czyli robić miejsce dla dotychczas niesłyszanych głosów oraz dekonstruować systemy władzy i przywilejów w dominujących dyskursach o zdrowiu psychicznym. Prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną w zespole wspaniałych osób różnych modalności, ale wspólnych wartości, w Miejscu Terapii i Rozwoju „Dobrze, że jesteś” w Warszawie.

Tomasz Hanć
Doktor habilitowany nauk biologicznych, psycholog, certyfikowany psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, profesor UAM. Ukończył zaawansowane szkolenia z zakresu podejść tzw. III fali CBT: terapii akceptacji i zaangażowania (ACT i FACT), terapii schematu (ST) oraz terapii odwrażliwiania i przetwarzania za pomocą ruchu gałek ocznych (EMDR).
Od ponad 20 lat dzieli się wiedzą i kompetencjami prowadząc zajęcia akademickie dotyczące biologii i psychologii zachowań oraz szeroko rozumianego zdrowia człowieka dla studentów uniwersytetów i wyższych uczelni. Przeprowadził ponad 1000 godzin szkoleń i treningów z zakresu CBT i ACT współpracując ze szkołami terapii i uniwersytetami w ramach szkoleń specjalizacyjnych. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji naukowych i popularnonaukowych, a także setek wykładów i wystąpień konferencyjnych na temat ADHD, otyłości, traumy oraz psychoterapii opartej na dowodach naukowych.

Aleksandra Rozlach
Psychoterapeutka Gestalt, ukończyła czteroletnią szkołę Gestalt ITG w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie, certyfikaty: ITG oraz EAGT Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii Gestalt. Posiada również certyfikat PTPG. Superwizorka w trakcie certyfikacji.
Nieustannie zafascynowana Gestaltem szkoli się u licznych trenerów. Ogromną satysfakcję daje jej dzielenie się z innymi zdobytą wiedzą i doświadczeniem.
Ukończyła całościowe szkolenie w zakresie pracy z parami i związkami intymnymi pod kierunkiem Carmen Joanne Ablack.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w międzynarodowych korporacjach. Ponadto prowadziła grupy wsparcia, warsztaty dla dzieci i młodzieży oraz rodziców. W gabinecie pracuje z młodzieżą, dorosłymi oraz parami.
Ze względu na bardzo duże zainteresowanie udziałem w naszej Szkole Psychoterapii Integratywnej oraz miejscami wolnymi, które pozostały po podstawowym etapie rekrutacji, postanowiliśmy uruchomić kolejną rekrutację na I rok 4 letniego kursu w edycji zimowej 2024.
Termin nadsyłania dokumentów – 30.09.2024
Rozpoczęcie kursu zaczynającego się od zjazdu terapii własnej planowane jest w na grudzień 2024.
Istnieje możliwość wcześniejszego zamknięcia rekrutacji, po zebraniu się grupy.
Zatem decyduje kolejność zgłoszeń.
By przystąpić do rekrutacji należy przesłać na adres mailowy formularz zgłoszeniowy wraz ze skanami następujących dokumentów:
1. CV
2. List motywacyjny – krotki opis dlaczego chcę zostać psychoterapeutą oraz uzasadnić
(w kilku zdaniach) dlaczego wybór padł na podejście integratywne
3. Dyplom ukończenia studiów wyższych lub zaświadczenia z uczelni o nauce na
ostatnim roku.
4. Formularz zgłoszeniowy do pobrania ze strony
Zgłoszenia aplikacji do szkoły przyjmujemy mailowo biuro@silva-rerum.pl
Opłata rekrutacyjna w wysokości 200 zł będzie wymagana w momencie akceptacji
przesłanych dokumentów. Kandydat zostanie o tym poinformowany drogą mailową
Serdecznie zapraszamy!