Kurs Superwizorów

Kurs Superwizorów Psychoterapii

 

Zapraszamy do udziału w specjalistycznym kursie dla Superwizorów Psychoterapii organizowanym przez Szkołę Psychoterapii Integratywnej Silva Rerum. Poniżej znajdą Państwo szczegółowe informacje dotyczące organizacji i uczestnictwa.

 

Czego nauczysz się na kursie?

Kurs umożliwia zdobycie wszechstronnej wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności w obszarze superwizji. Uczestnicy dowiedzą się m.in.:

  • Co to jest superwizja i jakie pełni funkcje – jej znaczenie w pracy psychoterapeuty i w procesie rozwoju zawodowego.
  • Jakie są role superwizora – omówienie kompetencji, odpowiedzialności oraz granic w procesie superwizji.
  • O specyfice superwizji w różnych kontekstach – grupowej, indywidualnej, par, rodzin, dzieci i młodzieży, a także w placówkach leczniczych czy zespołach terapeutycznych.
  • O etyce i podstawach prawnych w pracy superwizora, co stanowi fundament odpowiedzialnej praktyki.
  • O superwizji systemowej i genogramu – narzędzia wspierającego rozwój tożsamości superwizora oraz analizy systemów rodzinnych i społecznych.
  • O Superwizji w różnych modalnościach terapeutycznych – w tym w podejściu ACT, EFT czy w pracy z seksualnością i płciowością.

Dlaczego warto wybrać ten kurs?

Kurs daje nie tylko możliwość zdobycia uprawnień superwizora, ale także pozwala na głębokie zrozumienie procesów superwizyjnych i rozwinięcie kompetencji wspierania innych specjalistów w ich praktyce. Uczestnicy zyskują dostęp do:

  • Warsztatów prowadzonych przez ekspertów z różnych dziedzin psychoterapii,
  • Indywidualnych hiperwizji i konsultacji pracy własnej,
  • Inspirujących przykładów z praktyki zawodowej,
  • Praktyki w prowadzeniu superwizji pod okiem doświadczonej kadry.

Wymagania wobec uczestników Kursu Superwizora Psychoterapii

  • Wykształcenie i doświadczenie zawodowe:

Certyfikat psychoterapeuty lub udokumentowane ukończenie szkolenia psychoterapeutycznego zgodnego ze standardami akredytacji organizacji psychoterapeutycznych (np. Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego lub Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii).

Minimum 5-letnie doświadczenie w pracy psychoterapeutycznej z pacjentami.

  • Praktyka psychoterapeutyczna:

Aktualnie prowadzenie psychoterapii indywidualnej, grupowej, par/rodzin lub dzieci i młodzieży.

  • Rozwój zawodowy:

Udokumentowany udział w stażach, szkoleniach lub innych formach kształcenia zawodowego w obszarze psychoterapii i superwizji.

  • Gotowość do praktyki superwizyjnej:

Prowadzenie superwizji psychoterapii (grupowo lub indywidualnie) w wymiarze minimum 10 godzin w trakcie trwania kursu.

Praca z co najmniej dwoma superwizantami – psychoterapeutami certyfikowanymi lub będącymi w procesie certyfikacyjnym.

  • Przygotowanie do pracy pisemnej:

Zobowiązanie do nagrania sesji superwizji i przygotowania pracy zaliczeniowej na jej podstawie.

  • Zdolności interpersonalne:

Gotowość do aktywnego uczestnictwa w warsztatach, ćwiczeniach praktycznych i dyskusjach.

Otwartość na własny rozwój w roli superwizora, w tym korzystanie z hiperwizji (superwizji superwizji).

 

Warunki ukończenia kursu

Superwizje psychoterapii: W trakcie szkolenia uczestnik zobowiązany jest do przeprowadzenia co najmniej 10 godzin superwizji dla minimum dwóch psychoterapeutów certyfikowanych lub będących w trakcie certyfikacji.

Działalność edukacyjna: Każdy uczestnik musi przeprowadzić szkolenie z zakresu psychoterapii (minimum 10 godzin) lub wziąć aktywny udział w konferencji naukowej (wystąpienie, referat) lub opublikować artykuł na temat psychoterapii/superwizji.

Obecność i aktywność: Uczestnictwo we wszystkich zajęciach szkoleniowych jest obowiązkowe. Nieobecności nie są przewidziane, a w wyjątkowych przypadkach warunki zaliczenia zostaną ustalone indywidualnie.

Egzamin końcowy: Egzamin odbędzie się podczas ostatnich zajęć i jest jednym z etapów ubiegania się o certyfikat superwizora Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej (PTPI).

Koszty Kursu

  • Opcje płatności:
    • 14 400 zł – w 9 ratach miesięcznych po 1 600 zł, płatnych do 10. dnia każdego miesiąca,
    • 12 500 zł – przy płatności z góry (zniżka).
  • Dodatkowe opłaty:
    • Opłata rekrutacyjna: 300 zł (bezzwrotna),
    • Wpisowe: 500 zł (bezzwrotne).

Formalności rekrutacyjne:

Złożenie formularza zgłoszeniowego wraz z wymaganymi dokumentami:

  • CV z opisem wykształcenia i doświadczenia zawodowego,
  • Kopia certyfikatu psychoterapeuty lub potwierdzenie ukończenia szkolenia psychoterapeutycznego,
  • List motywacyjny (opcjonalnie),
  • Inne zaświadczenia potwierdzające praktykę zawodową.

Uiszczenie opłaty rekrutacyjnej (300 zł) oraz wpisowego (500 zł).

Numer konta do wpłat:
16109013620000000151889381
W tytule przelewu prosimy podać: „Kurs superwizorski – imię i nazwisko – wpisowe/zaliczka/opłata za miesiąc/całość”.

Nasz zespół

mgr Sylwia Wojtysiak
Dyrektorka Centrum Silva Rerum, Kierowniczka działu psychoterapii dzieci i młodzieży, Dyrektorka Szkoły Psychoterapii Integratywnej, wykładowczyni

Superwizorka, certyfikowana psychoterapeutka, seksuolożka i edukatorka seksualna, pedagożka, specjalistka psychoterapii uzależnień, specjalistka w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży i rodzin.  Superwizorka-aplikantka uzależnień.

Metodyczka nauczania, superwizorka placówek oświatowych, trenerka i wykładowczyni.

Prezeska Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej. Przewodnicząca sekcji psychoterapii dzieci i młodzieży Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Integratywnej, delegatka z ramienia PTPI w European Association for Psychotherapy oraz European Association for Integrative Psychotherapy. Autorka psychokinoterapii – terapeutycznej metody pracy z filmem w ramach Psychoterapeutycznego Klubu Filmowego ®

mgr Agnieszka Lorek-Groniewska
Kierowniczka merytoryczna kursu. Superwizorka psychoterapii, psychoterapeutka, wykładowca, opiekun studentów, superwizorka szkoleniowa
Absolwentka Społecznej Psychologii Klinicznej w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej w Warszawie oraz Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
 
Posiada certyfikat psychoterapeutki Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego oraz Podyplomowy Ceryfikat Umiejętności terapeutycznych w terapii zabawą wydany przez  Play Theray UK and Play Therapy International. Jest specjalistką psychoterapii dzieci i młodzieży (uprawnienia uzyskane w ramach uznania dorobku zawodowego oraz egzaminu państwowego). Procuje terapeutycznie z parami, rodzinami, indywidualnie z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. 
 
Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując poradniach psychoterapeutycznych oraz prowadząc terapię indywidualną, par oraz rodzinną w Stowarzyszeniu dla Rodzin. Współpracowała z Kliniką Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, pracując indywidualnie z młodzieżą, prowadząc terapię rodzinną oraz zajęcia dla młodzieży cierpiącej na zaburzenia odżywiania. Pracowała na Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci w Mazowieckiem Centrum Neuropsychiatrii, prowadząc terapię indywidualną dzieci, terapię rodzinną. Ukończyła Szkolenie superwizorskie w Laboratorium Psychoedukacji. 
 

PUBLIKACJE

Brzóska, E., A. Lorek-Groniewska, Orlecka, N., (2020). Mutyzm wybiórczy. W: Zaburzenia psychicznie dzieci i młodzieży pod red B. Remberk, PZWL

Teczka pracy psychologa i psychoterapeuty, aktualizacja marzec 2022, Forum Media Polska:

·        Uzależnienie emocjonalne (od partnera – terapia par)

·        Schizofrenia dzieci i młodzieży

 Czasopisma popularno-naukowe

Charaktery nr 2 (2022), Jak towarzyszyć dziecku w dorastaniu, Forum Media Polska

Charaktery nr 4 (2022), Matki w sile wieku, Forum Media Polska

Robert Adamczyk
Psychoterapeuta, superwizor szkoleniowy

Certyfikowany psychoterapeuta systemowy (WTTS), superwizor aplikant (WTTS), certyfikowany specjalista ds. psychotraumatologii (DeGPT). W swojej pracy, zarówno psychoterapeuty jak i superwizora, integruje rożne podejścia psychoterapeutyczne, w szczególności psychoterapię systemową, podejście narracyjne, psychoterapię zorientowaną na ciało wg. modelu Julianne Appel-Opper, terapię Gestalt.

Obszary jego zawodowych zainteresowań obejmują: psychoterapię dzieci i młodzieży, wykorzystanie zabawy w procesie psychoterapii, psychoterapię zorientowana na ciało, pracę z klientami GSRD (ang. gender, sexual and relationship diversity), pracę psychoterapeutyczną w obszarze tramy, szczególnie z dorosłymi osobami z doświadczeniem przemocy seksualnej w dzieciństwie.

mgr Aleksandra Andruszczak-Zin
Psychoterapeutka, wykładowca

ukończyła 5-letnie studia psychologiczne a także 4-letnią gestaltowską szkołę psychoterapeutyczną w Instytucie Terapii Gestalt oraz 2,5-letnią gestaltowską Szkołę Terapii Rodzin organizowaną przez włoski Instytut Terapii Gestalt Kairos. Szkoliła się z psychoterapii dzieci i młodzieży u Felicii Carroll i Jona Blenda. Obecnie jest w trakcie szkolenia superwizorskiego.

Ma doświadczenie zawodowe zarówno w sektorze ochrony zdrowia i edukacji, jak i sądownictwie oraz organizacjach pozarządowych. Prowadziła zajęcia dla prokuratorów z psychologii zeznań świadków jak i uczyła przyszłą kadrę stołecznych żłobków w zakresie psychologii rozwojowej człowieka.

Od kilku lat jest viceprezeską Fundacji Od Nowa- Centrum Wsparcia w Sytuacji Rozstania, która powstała na bazie doświadczeń wspierania rodzin, gdzie zaginęło dziecko w wyniku tzw. porwania rodzicielskiego. Pełni funkcję przewodniczącej Komisji Deontologicznej w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Gestalt. Obecnie prowadzi swoją prywatną praktykę psychoterapeutyczną w Warszawie.

prof. Barbara Remberk
Dr hab. n. med. Barbara Remberk jest kierownikiem Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie

Jest przewodniczą zarządu sekcji psychiatrii dzieci i młodzieży Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i członkiem zarządu oddziału warszawskiego tegoż Towarzystwa. W latach 2017 – 2021 pełniła funkcję konsultanta krajowego w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży.

dr Marcin Domurat
Jestem psychologiem, doktorem nauk społecznych, certyfikowanym psychoterapeutą kontekstualno-behawioralnym, certyfikowanym trenerem Treningu Zastępowania Agresji ART, członkiem Komisji Naukowo-Dydaktycznej ACBS Polska oraz Komisji Naukowej PSTPS

Odbyłem czteroletnie szkolenie podyplomowe w ramach podejścia poznawczo-behawioralnego. W pracy opieram się na metodach tzw. trzeciej fali terapii behawioralnej w szczególności Terapii Akceptacji i Zaangażowania (ACT) oraz Psychoterapii opartej na analizie funkcjonalnej (FAP). Od kilkunastu lat prowadzę psychoterapię indywidualną i grupową dorosłych i młodzieży, terapię par i rodzin. Jestem współtwórcą pierwszej w Polsce szkoły opartej w całości o paradygmat trzeciofalowego behawioryzmu – Szkoły Psychoterapii Behawioralnie. Prowadzę szkolenia i warsztaty oraz superwizje w ramach tej dziedziny. Jestem autorem artykułów i wystąpień na konferencjach naukowych, współautorem kompendium „Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a rzeczywistość szkolna” oraz „Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży”.

Barbara Sławik
Certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego (nr 383) oraz Europejskiego Stowarzyszenia Psychoterapii (European Association for Psychotherapy), ukończyła szkolenie w Podyplomowym Studium Psychoterapii w podejściu psychodynamicznym oraz Studium Terapii Par i Rodzin przy Laboratorium Psychoedukacji, ośrodku rekomendowanym przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Ukończyła także podstawowy i zaawansowany etap szkolenia psychoterapii opartej na mentalizacji (Mentalization Based Treatment), akredytowanego przez Anna Freud Center w Londynie. Brała udział w rocznym seminarium „Psychoterapia osób nieheteroseksualnych - LGB" oraz szkoleniu "Pacjent z dysforią i niezgodnością płciową w gabinecie psychologa". Pracuje z osobami LGBTQ+

Od 2017 roku związana z rozwojem w Polsce nurtu terapii skoncentrowanej na emocjach (Emotionally Focused Therapy). Jest pierwszą w Polsce certyfikowaną przez ICEEFT terapeutką oraz superwizorką EFT. Jest członkinią Międzynarodowego Centrum Doskonałości w Terapii Skoncentrowanej na Emocjach (ICEEFT) w Kanadzie, sekcji EFT w Polskim Stowarzyszeniu Integracji Psychoterapii (PSIP) oraz współzałożycielką i Prezeską Polskiego Stowarzyszenia EFT (PSEFT). Od 2019 roku prowadzi dla polskiej społeczności psychoterapeutów szkolenia z EFT, a od 2021 roku także superwizje i seminaria.

Od 2018 roku założyła i prowadzi Pracownię Terapii i Rozwoju Mentalia w Warszawie. Przez kilka lat pracowała w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie na diagnostycznoterapeutycznym oddziale leczenia zaburzeń depresyjnych, lękowych i zaburzeń snu. Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz dyplomowana trenerka. Wcześniej była związana zawodowo z rozwojem interpersonalnym i prowadziła warsztaty oraz szkolenia. Pracuje również w języku angielskim.

 

Krzysztof Kościółek
Jestem certyfikowanym superwizorem i psychoterapeutą Gestalt, seksuologiem, nauczycielem zawodu psychoterapeuty, założycielem Centrum Psychoterapii Przestworza. Posiadam certyfikat European Association for Gestalt Therapy. Przygotowuję przyszłych psychoteraputów do zawodu w Łodzkiej Szkole Gestalt oraz Instytucie Gestalt w Krakowie

Specjalizuję się w pracy z osobami LGBTQ+/GSRD, zarówno tymi, którzy właśnie odkryli swoją tożsamość (seksualną, płciową, relacyjną lub kinkową) i mają trudności w jej akceptacji, jak i tymi, którzy doświadczają problemów w relacjach, czy sferze seksualnej. Pracuję z osobami transpłciowymi oraz niebinarnymi przeżywającymi odrzucenie ze strony rodziny i znajomych lub borykają się z innymi problemami wymagającymi psychoterapii. Podchodzę z szacunkiem do swobodnej ekspresji różnorodności płciowej, seksualnej i relacyjnej.

Relacja terapeutyczna jest dla mnie przestrzenią, w której osoby (bez względu na swoje: problemy, orientację, wyznanie, przekonania, rasę i kolor skóry) mogą liczyć na szacunek i zrozumienie. Nie tylko dla problemów, z którymi przychodzą, ale przede wszystkim dla siebie jako człowieka.

Formularz zgłoszeniowy